Kritike

17.05.2010

U proteklih deset godina HRBA (omiljena skraćenica) se razvila u moderan vokalno-instrumentalni sastav koji je sposoban izvoditi najzahtjevnije partiture baroka i susjednih razdoblja na suveren, autentični način. Brusilo se to tijekom vremena unatoč teškoćama, u suradnji s najuglednijim svjetskim umjetnicima, stručnjacima na području autentične barokne interpretacije. Istraživanje pravoga zvuka, ornamentike, agogike i artikulacije uz postupnu primjenu adekvatnih starih glazbala ili njihovih replika te gudala i crijevnih žica, bilo je u službi "potrage za izvornim užitkom".

Višnja Mažuran, Kulisa 2010.

Zahtjevnim programom, izvrsnom izvedbom i autentičnim instrumentima Hrvatski barokni ansambl ponovno se osječkoj publici predstavio u kapucinskoj crkvi. Djelima G. B. Fontane i G. F. Händela publiku su oduševili Laura Vadjon (barokna violina), Ana Benić (traverso flauta), Berislav Puškarić (bas) i Krešimir Has (čembalo).

Lj.Bobalić, Glas Slavonije 2010.

U okviru ciklusa "Lisinski subotom", Hrvatski barokni ansambl (HRBA) je 30. siječnja svečano obilježio svoju desetu godišnjicu postojanja. Prigodno izabran program (Händelov „Mesija") bio je izveden pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Republike Hrvatske, gospodina Stjepana Mesića, a među posjetiteljima se našao i novoizabrani predsjednik dr. Ivo Josipović.Obljetnički nastup podržali su i vrsni mladi solisti Marija Kuhar Šoša, Helena Lucić, Dejan Vrbančić i Goran Jurić te Akademski zbor "Ivan Goran Kovačić"". Maestro Saša Britvić iznio je još jednom svoje viđenje Mesije, temeljeno na desetogodišnjoj suradnji s umjetničkom voditeljicom Laurom Vadjon i svim članovima ansambla, te s mnogim svjetskim ekspertima u izvođenju barokne glazbe.Britvić se odlučio za komorniji i intimniji zvuk u skladu s autentičnim instrumentarijem ansambla, primjerenim brojem izvođača i finom akustikom Velike dvorane Lisinski. Nametnuvši si visoke izvođačke kriterije, najčešće je uspijevao zadržati neupitno izbalansiran i autentičan zvuk, prenijeti svo bogatstvo zborske i orkestralne partiture, te stvoriti ugodnu podlogu za solističke arije.

Igor Koruga, Nacional 2010.

Glazbeni barok u Zagrebu više definitivno nije akademsko, muzejsko razgledavanje fosilnih ostataka glazbene prošlosti, nego prava raskošna zabava vrlo živim, duhovitim i iznenađujućim glazbenim oblicima kakve su nam sinoć pokazali maestro Niquet i Hrvatski barokni ansambl, za koji nakon ovakvog otvaranja sezone možemo bez rezerve tvrditi da je jedan od najboljih zagrebačkih glazbenih sastava.

Branimir Pofuk, Jutarnji list

"U odličnoj svirci nadasve angažiranoga ansambla pucale su i žice, ali to nije nimalo omelo galantnu glazbenu svečanost kada su slušatelji mogli maštati ili se možda osjećati kao kakvi dvorjani"

Maja Stanetti, Večernji