Izbalansiran i autentičan zvuk

U okviru ciklusa “Lisinski subotom”, Hrvatski barokni ansambl (HRBA) je 30. siječnja svečano obilježio svoju desetu godišnjicu postojanja. Prigodno izabran program (Händelov „Mesija”) bio je izveden pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Republike Hrvatske, gospodina Stjepana Mesića, a među posjetiteljima se našao i novoizabrani predsjednik dr. Ivo Josipović. Obljetnički nastup podržali su i vrsni mladi solisti Marija Kuhar Šoša, Helena Lucić, Dejan Vrbančić i Goran Jurić te Akademski zbor “Ivan Goran Kovačić””. Maestro Saša Britvić iznio je još jednom svoje viđenje Mesije, temeljeno na desetogodišnjoj suradnji s umjetničkom voditeljicom Laurom Vadjon i svim članovima ansambla, te s mnogim svjetskim ekspertima u izvođenju barokne glazbe. Britvić se odlučio za komorniji i intimniji zvuk u skladu s autentičnim instrumentarijem ansambla, primjerenim brojem izvođača i finom akustikom Velike dvorane Lisinski. Nametnuvši si visoke izvođačke kriterije, najčešće je uspijevao zadržati neupitno izbalansiran i autentičan zvuk, prenijeti svo bogatstvo zborske i orkestralne partiture, te stvoriti ugodnu podlogu za solističke arije.

Igor Koruga, Nacional, 2010.

Oduševljenje majstorstvom i specifičnom baroknom interpretacijom

U raskošnom i rafiniranom velikom salonu impozantnog zdanja Louisa XIV. Hotel des Invalides u Parizu 19. veljače je održan  prvi koncert u okviru hrvatske glazbene sezone koju s direkcijom kulturnih programa te – ne samo muzejske i spomeničke institucije – organizira Hrvatsko veleposlanstvo u Parizu uz podršku Ministarstva kulture i Ministarstva vanjskih poslova RH. Uz veliki muzejsko-izložbeni prostor (Musee d Armee) upravo se otvara i suvremeno koncipirana multimedijalna trajna izložba – muzej posvećen generalu de Gaulleu. Kulturni program potiče i financira francusko Ministarstvo obrane koje želi umjetničkim i posebno glazbenim programima, u svim značajnim spomenicima poput utvrda, crkava i palača kojima raspolaže, oživiti ne samo sukladnu kulturnu sliku doba kojem pripadaju, nego i stimulirati novi pristup i potaknuti samostalnu djelatnost pojedinih disciplina. Glazbeni program crkve Sv. Louis i Velikog salona u istom kompleksu Invalides – a vrlo je bogat, glazbeno i kulturološki vrijedan, te izrazito visoke interpretativne razine. Predstavljaju se stilski usklađeni programi zemalja i kultura prvenstveno cijele Europe, najčešće u suradnji s veleposlanstvima i kulturnim institutima. To prestižno žarište spontanog programskog interkulturalnog dijaloga tijekom godina je postalo privilegirano mjesto susreta glazbenika, teoretičara, verzirane publike i diplomata visokog ranga, što se potvrdilo i na našem koncertu.

Na tom prvom koncertu Hrvatskog baroknog ansambla u Parizu izvedena su uz djela francuskih i talijanskih kompozitora te djela iz hrvatske barokne baštine (Puliti, Sponga-Usper, Cecchini). Također je prvi puta u novo doba u Francuskoj izvedeno djelo Vinka Jelića, Hrvata iz Rijeke, koji je život završio u Savernu u Alzasu, a 1622. je tiskao svoju zbirku  moteta „Parnassia militia“ u Strassbourgu. Pred prepunom salom tek dijelom hrvatske publike izvrsni hrvatski umjetnici (umjetnički direktor Laura Vadjon, izvrsne pjevačice – uvjerljiva Tamara Felbinger i profinjena Ivana Kladarin, te glazbenici Silvio Richter, Krešimir Fabijanić, Krešimir Has i Krešimir Lazar) izazvali su oduševljenje svojim majstorstvom i kulturnom specifične barokne interpretacije.

Koncertu je prisustvovao Herve Niquet, osnivač uglednog ansambla Concert spirituel, jedan od najuglednijih francuskih i europskih ekspertata i interpreta barokne glazbe. Niquet surađuje s Hrvatskim baroknim ansamblom, s HRBA i HNK u Zagrebu postavit će Monteverdijevu operu „Orfeo“ u lipnju ove godine. Koncertu je prisustvovao skladatelj i emeritirani profesor kompozicije na Pariškom nacionalnom konzervatoriju, Ivo Malec, koji smatra da je razina izvedbe i profesionalnosti organizacije jednog hrvatskog koncerta u toj mjeri prvi puta dostignuta i ostvarena u Francuskoj.

Seadeta Midžić, Pariz, 19.2.2008.