Pohvala ludosti
Satiričko kazalište Kerempuh
Nedjelja, 10. ožujka 2024.
20:00
Pohvala ludosti
Μωρίας Εγκώμιον
Anonymous (XV sec.) Pavana “Smrt Razuma”
“Lako kao i lagati”
Giorgio Mainerio (1535 – 1582) Schiarazula Marazula i Ungaresca*
Govori Ludost
Santiago de Murcia (1673 – 1739) Folias Gallegas*
Bartolomé de Selma y Salaverde (1580 – 1640) Susanna Passeggiata*
O djetinjstvu
Giovanni de Macque (1548 – 1614) Prime Stravaganze
Samoljublje
Carlo Gesualdo da Venosa (1566 – 1613) Canzon Francese del Principe*
O vladarima
Gioanpietro del Buono (1610 – 1657) Sonata Stravagante sull’Ave Maris Stella
Vjernici
Gioanpietro del Buono Obligo di dui zoppi e dui ciechi (Kontrapunkt dva hroma i dva slijepa)
Pobratimstvo Religije i Ludosti
Hugh Aston (1485 – 1558) A Hornepype*
Thomas Preston (1542 – 1563) Uppon la mi re*
Kako biti sretan
Dario Castello (1602 – 1631) Sonata decimaquinta
Zaključak
Marco Uccellini (1603 – 1680) Aria sopra la Bergamasca*
*obrade
Mauro Colantonio, renesansne flaute, viola da gamba, gajde, umjetničko vodstvo i koncept
Laura Vadjon i Helga Korbar, violine
Dora Kuzmin Maković, violončelo
Matthijs Lunenburg, kornet i blokflaute
Maruša Brezavšček, dulciana i blokflaute
Adriaan Lauwers, teorba, lutnja i gitara
Franjo Bilić, čembalo i orgulje
Pavle Kladarin, kontrabas
Sreten Mokrović, glumac
Ova kratka i snažna rasprava posvećena Thomasu Moreu (1509.), Erazmovo je remek-djelo. U vještoj ravnoteži između fantazije i satire, ohrabrivanja i ironičnog dvostrukog značenja, djelo kroz usta Ludosti slavi mladost i užitak, kritizirajući ispraznost i nemoral političara i eklezijasta. Međutim, Erazmova ludost nije bakičko ludilo bijesa i gubitka sebe; To je prije afirmacija humanističkih vrijednosti, tolerancije i zdravog razuma. Od starih Grka, preko Augustina Hiponskog i Thomasa Morea, za glazbu se više od bilo koje druge umjetnosti govorilo da ima takvu moć, da ima opipljiv utjecaj na tijela i umove slušatelja.
Uvijek zanimljiv i inovativan Mauro Colantonio vodi HRBA-u kroz ovaj program koji se i po pristupu i po glazbi bitno razlikuje od stereotipa.